Dział Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi
tel. 502-920-378; 502-920-619 pok. 301 i 302
Prowadzi sprawy w zakresie:
1. Technicznego utrzymania zasobów mieszkaniowych:
- opracowuje plany remontów bieżących budynków i ich otoczenia oraz instalacji wewnętrznych i zewnętrznych,
- przeprowadza przetargi na prace projektowe i wykonawstwo robót remontowych,
- przygotowuje niezbędne dokumenty do uzyskania pozwoleń na realizację remontów,
- zleca i zawiera umowy oraz prowadzi nadzór nad przeprowadzonymi remontami,
- rozlicza koszty robót remontowych,
- rozpatruje sprawy mieszkańców dotyczących stanu technicznego zajmowanych lokali, dokonuje oględzin, przedkłada wnioski Zarządowi Spółdzielni,
- dokonuje przeglądów stolarki okiennej i drzwiowej, kwalifikuje do wymiany, zleca i nadzoruje wykonanie, odbiera roboty, nalicza dofinansowanie do wymiany okien i realizuje wypłaty mieszkańcom.
2. Zaopatrzenia zasobów mieszkaniowych w media:
- negocjuje warunki umów na dostawę energii cieplnej, wody i odprowadzania ścieków, energii elektrycznej, gazu – zawierania umowy,
- przeprowadza przetargi i negocjacje na świadczenie usług w zakresie wywozu nieczystości, konserwacji dźwigów osobowych, dostarczania Internetu, telewizji kablowych, zawierania umowy na te usługi.
3. Nadzoru zasad i trybu rozliczania z mieszkańcami kosztów dostawy mediów:
- negocjuje warunki i zawiera umowy na rozliczanie kosztów centralnego ogrzewania w lokalach, nadzoruje ich wykonanie, dokonuje cyklicznych analiz kosztów dostawy energii cielnej na poszczególnych węzłach (opłat stałych i ilości pobranego ciepła), przekłada wnioski w tej sprawie,
- dokonuje okresowych cyklicznych analiz zużycia ciepłej i zimnej wody w lokalach.
4. Nadzoru utrzymania zieleni i małej architektury osiedlowej:
- dokonuje przeglądów terenów zielonych i placów zabaw, opracowuje plany nasadzeń,
- realizuje zakupy drzew i krzewów, nadzoruje ich pielęgnację w okresie lata, prześwietlanie koron drzew i wycinanie w okresie zimy,
- dokonuje zakupów sprzętu zabawowego, planuje modernizacje placów zabaw.
5. Koordynacji pracy Administracji osiedli i pogotowia technicznego w sprawach:
- utrzymania zasobów w dobrym stanie technicznym, estetycznym i sanitarno-porządkowym,
- rozliczania kosztów dostawy mediów i świadczonych usług przez dostawców, oraz prawidłowości rozliczeń z mieszkańcami,
- bieżącej konserwacji zasobów, przeprowadzanych przeglądów i badań wynikających z obowiązujących przepisów,
- właściwej obsługi mieszkańców i bieżącego usuwania awarii.
6. Nadzoru gospodarki lokalami użytkowymi na osiedlach:
- zamieszcza w prasie lokalnej ogłoszenia o lokalach i garażach do wynajęcia,
- przeprowadza przetargi i negocjacje na ustalanie stawek na wynajęcie,
- sprawdza prawidłowość naliczanych opłat użytkownikom.
7. Podatków od nieruchomości i gruntów:
- sporządza deklaracje podatkowe, nalicza wysokość podatków odprowadzanych do Urzędu Miejskiego, koryguje comiesięczne wielkości naliczeń.